Juryn i Årets digitala kommunikatör i Almedalen utökas med fler proffs


För tredje året i rad ger Springtime och Notified ut priset Årets digitala kommunikatör i Almedalen.

Priset går till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild inom digital kommunikation under politikerveckan. Vinnarna utses i första hand efter genomslag, men juryn ser även till kvalitet, kanalval och originalitet spelar in. Bra innehåll är grunden och om avsändaren är en mindre eller ny aktör viktas det upp.

Vinnarna presenteras i Almedalen fredagen den 7 juli och utses av juryn som består av mig, (Karin Bäcklund, Springtime), Adam Hjort, Sparkle/Notified, Camilla Eriksson, Retorikiska. Nya för i år är Beata Wickbom, Itch Design och  Alexander Mörén, Dagens Opinion/Beaconomist. Dessutom kliver den tidigare vinnaren Günther Mårder, vd på Företagarna, som vann utmärkelsen både 2015 och 2016 in i juryn.

En väldigt stark jury kan man säga och jag är väldigt peppad på att utse årets vinnare!

Juryn tar gärna emot tips i sociala medier under hashtaggen #digkom17.

Dagens Opinion är mediepartner och skriver om priset här. Beaconomist skriver också om priset.

 

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *